Eftersatt

När solen skiner och värmen är massiv blir innesakerna eftersatta. Så är det bara, inget konstigt.
Dock tycker jag det är lite svårt å hoppa över högen med skor i hallen, få skrapa av fötterna innan jag hoppar upp i sängen, och inte minst leta rena kläder i en av dom enorma IKEApåsarna med ren tvätt som står överallt i sovrummet.
Återigen blir jag förvånad över hur lite kläder vi egentligen använder av alla dom vi har. Det som är mest frekvent, och som går från ren påse med tvätt till användning till tvättmaskinen är underkläder. Som bekant är dom inte så stora, och det tar ett tag innan maskinen blir full av dessa persedlar.
Å DÅ är det ju tur att vi inte måste tvätta allt var för sig i det här huset, utan kan blanda.
Allt blir rent på 40 grader. Jag vet att många sorterar underkläder strumpor och T-shirts, och kör det i 60, men det gör jag bara ibland...
Förresten har mannenimittliv satt upp lite väggkonst i våran halvt omgjorda tvättstuga så nu kan jag stå å bara le. Att vi dessutom slipper rensa avloppet efter en genial uppfinning gör inte saken sämre.

Idag fyller O år. Vi gav honom en tårta igår, det var det han önskade sig. Sen blev det långfilm i kvällsvärmen med getingarna som sällskap. Oj va mycket getingar!

Idag väntar 4e våningen på att jag ska stämpla in, och jag är nöjd över två soliga lediga bra dagar. Mannenimittliv börjar jobba på måndag, och dottern jobbar två veckor till. Jag kan inte annat än att vara nöjd!