Vems val är det?

Vems val är det att jag kommer hemstressandes och MÅSTE hinna? 
Mitt
Vems val är det att just jag känner mig tvungen att ha koll?
Mitt
Vems val är det att Läsa den bra boken?
Mitt
 
Alltså, jag väljer vad jag vill göra. om jag stressar som en galning, behöver jag tänka på om det verkligen behövs, eller om jag kanske kunde göra något av det jag stressar upp mig för en annan dag..
 
Jag läste i morse om en tjej som skulle leva sitt liv en vecka utan sociala medier. Himmel å pannkaka. HUR har vi blivit?
Varifrån har allt kommit som gär att vi känner oss tvungna och dela våra liv i tid och otid?
När mina barn var små fanns inte FB eller Insta. Hur bar jag mig åt då när jag som stolt mamma ville visa hela världen hur fina just mina barn var just NU?
Man delade inte med sig, det gick inte så lätt.
Jag började blogga när barnen var i 7-8 års åldern, och först då kunde jag dela en bild så många kunde se den. Om dom hade en dator förstoss, vilket inte var helt självklart då.
 
Skärtorsdagen började med en färd till STora sjukhuset med mannenimittliv. Ingenting allvarligt, så jag tog honom med hem igen. Det var tur, eftersom vi ska till Astad och äta våfflor idag :) 
Och fira en 18 åring
samt en 16 åring
 
Påsken står somsagt i startgropen, och jag jobbar hela, så jag kan inte bli med till blåkulla. Tack för det :)
På lördag far vi till Skyllberg och äter lite påskgott tillsammans.
 
Idag är annars en sådan dag då jag vill gå ut för att vädret är så fint. Men såfort jag kom ut upptäckte jag att det blåser, och inte alls är så skönt som det ser ut genom fönstret. Tyvärr