Gnäll

Jag känner det själv, jag hör det och tycker inte om att det är så. Men fan va gnällig jag är. Jag vet inte om det är en period i livet, (43 års kris) eller om det helt enkelt är massor med skit som samlas runt mig.
Står det "lämna din skit här så tar jag hand om det" eller " bara för att jag är stark kan jag ta hur många konflikter som helst" i pannan på mig?
Som en vippnalle, en sådan med rund botten känner jag mig som. Ner å upp, ner å upp ner å uuuuupp.
Desto fler smällar/tråkiga saker/ konflikter ju längre tid tar det att komma på fötter.
Nu tänker jag hänga ut människor i min omedelbara närhet, och O M ni läser här och tycker att jag är orättvis, så behåll det för all del för er själva.
O M jag gör någon av er besviken, så tala för Guds skull inte om det för mig.
O M det händer något så låt mig absolut inte få reda på det av ER.
Och vid konfrontation, ja vid konfrontation....

Konflikträdd är jag inte, det måste jag vara stolt över. Kanske är jag inte så smidig i min argumentation alla gånger, det måste jag också medge men ingenting blir bättre av å gro.
Kanske måste jag för att förstå få viss inblick och viss information?
Va bra det hade vart..

Idag är det 7 månader och tre dagar sedan mormor dog. Det går inte en dag utan att jag tänker lite på henne. Sol över ditt minne!
Idag var jag på kyrkogården och tände ett ljus. Det var så fint. Mormor, du skulle ha gillat det. Massor av löv och blommor, däremot hade du inte gillat blåsten.
Jag är nog knäpp, för jag tycker om det här vädret.

Mamma kommer säga att grunden till allt mitt gnäll just nu är att jag jobbar så mycket, eller hur mamma..
Men det är inte riktigt sant. Jag jobbar inte mer nu än jag har gjort på flera år. Däremot så blandar jag dag/kväll och natt. Så efter en jobbarhelg är det dags att ställa om å gå på imorgon natt.
Hugo var hos oss fredag till lördag, och vi hade en mysig fredag med lekparksbus äppelplockning och hemmapizza. Lördag i lekparken och en läskig skogsprommenad samt djurhäng i NB fick avsluta den här gångens besök.