Literatur

Jag skulle kunna läsa dynet runt. Bra böcker kan jag inte få nog av, varesig i bokform, eller som ljudbok. KAnske är det en av anledningarna att jag hinner med så många olika läsupplevelser?
Just nu är det tredje delen med Fabian Risk i huvudrollen. Samtidigt som jag läser en Allan Banks deckare. Min första för övrigt.
Jag får många bra tips och bocker av min jobbarkompis L, det är lite kul eftersom hon läser böcker av författare jag aldrig hört talas om.
 
Igår var det sammankomst med Literarturtanterna, hemma hos M. Eftersom vi bor nästan nära gick jag dit. Det är ytterst sällan jag kan gå när jag ska nånstans, så jag tog tillfället i akt. Åh det är så roligt å träffas! Skratt, allvar diskusioner och lite bokprat.. 
Hemvägen var bäcksvart, eftersom vi bor på landet. Men med en liten rosa flicklampa klarade jag det med. Och fick på kuppen min dagliga prommenad.
 
Humöret svänger likt pendeln på en klocka. Fort går det och jag börjar fundera på om jag behöver lite mer hjälp? Även om jag tycker att det jag säger går i cirklar.. Eller runt. Har jag fastnat?
Nej det tror jag inte. Jan tror att jag måste försöka se lite jlusare än grått nån gång varje dag för att inte hamna längre ner i den långa nedåtgående spiralen. SÅ får det bli!
Nåt positivt varje dag att fokucera på.
Igår literaturtanterna
Idag kommer Hugo och ska vara kvar tills i morgon :)
 
Agned och jag var hos farmor i söndags. Hon var pigg som en lärka. Äppelkaka och äppelkräm. När jag sedan får besked om att hon har ramlat och ligger på Falu lasarett... Åh suck
Fast jag vet att hon mår bra dom gånger hon är inlagd, med folk runt sig. Egentligen skulle det vara det bästa alternativet!
 
Skillnaden på Hemvården i Ludvika kommun och örebro Kommun verkar vara milsvid!
Återigen är Örebro Kommun i blåsväder eftersom personalen staplat matlådor utanför en dörr i tre dagar när den boende inte öppnar..
Men va fan, det sunda förnuftet gick ut där dumheten gick in!
Återigen blir det glasklart för mig att man inte måste ha en gedigen utbildning om den inet inehåller sunt förnuft.
 
http://www.na.se/orebro-lan/orebro/personalen-brast-i-rutinerna-matlador-staplades-pa-varandra-boende-hittades-medvetslos
 
Jag skulle vilja prata med dom inkompetenta personer som ställt lådorna utanför. För hur gärna jag än vill skylla på politiker och ansvariga så är det inte dom som har ställt lådorna utanför dörren. Utan en av de anställda i hemvården som inte fattar att man måste öppna en dörr...