Vegetarisk mat

Vi försöker äta vegetariskt minst en dag i veckan. Något som är möjligt sedan sonen flyttade.
Att laga sådan mat är inte svårt, men när jag inte har gjort det så mycket förrut så blir det lite krångligt. Jag måste ha full koll på receptet hela tiden. Att jag sedan måste köpa hem alla grejer varje gång käns det som, ligger på minussidan.
Idag kunde jag konstatera att om jag har bra redskap i köket så förenklas hela proceduren. Länge leve gjutjärnspannan!
Mätta blev vi idag med, och alla var nöjda å glada.
 
Mitt engagemang för min yrkesroll och stoltheten över densamma ger ringar på vattnet.
Igår pratade jag för handledare. Väl där blev jag ombedd att närvara på ett par skolor och inspirera dom.
Att efter avslutat anförande få kramar av vilt främmande människor som känner sig upplyfta och åter har fått tron på sitt yrke är fantastiskt.
Herregud. Lilla jag
Jag säger ju bara som det är...
 
 
Jag har sagt det förut och jag är övertygad om att fler känner som jag. 
Endel människor kliver in i mitt liv av en slump. Vi ses aldrig nu mera, innan bara kort korta möten. Jag vet just ingenting om henne. Men kallar henne min vän, och hon kallar mig sin vän. Det är magiskt när jag träffar på en sådan människa som L.
Själsfränder
På samma ställe i livet
Ett kuvert med ett fantastiskt brev fick mina tårar att fullkomligt strömma ur ögonen