Mammasola

För några veckor sedan gjorde Agnes mig uppmärksam på ett ord jag aldrig hört. 

Att Mammasola
Det betyder att man sitter fullt påklädd med näsan upp mot solen. 
Som mammor gör
Alltid lär jag mig nåt nytt. 

Igår hände det som jag i flera år har dragit på. Jag röjde ur lekstugan. Ut med alla saker, slänga det som är trasigt, flytta det som inte hör dit. 
In med vattenslangen å spola bort all spindelväv och gamla löv. 
Sedan dottern växte ut lekstugan för så där 10-11 år sedan har den bara haft sporadiska besök, och behovet av förvaring hade gjort den belamrad och otrevlig. 
Men nu när jag i lördags såg W trivas så i en annan lekstuga så tänket jag att han kan ta över den här 
Så nu är den ren å välkomnande med rena gardiner och nytvättad matta!
Bara servisen fattas, men det är snabbt fixat.