Saker som är på rea

Jag tittar tidvis mycket på kläder. Inte bara till mig, utan till människor i min omedelbara närhet. 

Att köpa kläder i present till dottern och sonen är dock nästan bannlyst. Nästan 
Men till mannenimittliv går det utmärkt. Det är ytterst sällan han har kläder som man själv har valt 
Det gäller det nästa i klädväg. Även skor. Jag tror att det är för att han har vägrat köpa nytt, inte för att han inte har behövt, utan för att han tycker det är så fruktansvärt tråkigt. 
För det mesta vill det gärna bli bra!
På nåt vis tycker jag att det är roligare att ekipera andra än mig själv. 
Men jag har varit inne på Joy upprepade tillfällen under hösten och hittat bra saker till mig. Så också här i veckan. När jag står och provar kommer expediten med en tröja. Jag provar den och inser att den var bra, min färg OCH på rean. 
Väl hemma packar jag upp och tittar lite mer noga. Då ser jag att jag har provat den tröjan förut, och ratat den. Men nu.. Det fick mig att fatta att saker som är på rean är snyggare när dom är nedsatta med 70 %.. Märklligt

Av alla våra födelsedagar är det nu A-barn Agnes kvar. Sen är det klart för den här gången 
Jag fick en cykel. En cykel! En vit och rosa treväxlad monark 
Nu ska jag bara köpa mig en hjälm. Kanske är dom också snyggare på rean?
Vi var bjudna till Tallen på födelsedags middag igår, och vi firade svärmor på MEZA på hennes dag. Mamma firades ju också på sin dag.

Januari är bara 15 dagar och jag känner som om det har gått en evighet.
Kan vara för att jah har hunnit med mycket saker så här i början på året. Full av ny energi. Kanske är det så att den har lagrats, eftersom jag har varit i dvala från september?

Just idag har iallafall solen lyst och det var 10 grader kallt. Agnes har bott i Robins lägenhet när han har varit i Sälen, men nu är allt som vanligt igen.
Alla på sina platser