Sällskap

(null)

Idag hade jag promenadsällskap av den håriga sorten. Perfekt sällskap när jag behövde fundera ut en bra inledning på föreläsningen som jag ska hålla på tisdag. I senaste laget kan tyckas, men det ordnar sig! 
Jag är mest nervös för att de som lyssnar blir besvikna över att det inte var det dom hade förväntat sig. 

Idag är det farsdag. Barnen kom och grattade och fikade med sin pappa. Som dagen till ära hade handlat en ljusblå prinsesstårta. Smaskig värre! Dottern hade bakat muffins, och sonen hade köpt 2 dubbeldajm till sin pappa. 
Jag fick en Serieparaden! Hurra den har återuppstått! Dock utan träsket och Kalle O Hobbe, men bara framsidan framkallar nostalgi. 
(null)
Så nu har jag laddat soffhörnet med tidningen och en bok, så kvällen är räddad. 

Eftersom jag bara älskar November, så spelar det inte så stor roll vilket väder det är. Men jag blev bra glad igår när det snöade! Tänk om det hade fått ligga kvar också.. Kontrasten då, till dagens solsken är ganska härlig ☀️

Imorgon väntar förberedelser inför dagen d, tisdagen med stort T, möte i Linde och ett efterlängtat besök hos vännerna som börjar på J