Vintern

försvann lika fort som den kom. Slasket är ett faktum. Inte mitt favoritväder, jag som annars gillar regn och rusk blir mer än lovligt irriterad på dom glashala vägarna..
Men i går, när jag åkte norr över för att prata med åk 8 i Nora kändes det som på den tiden jag åkte till Linde och jobbade. Underbara skog med snö på grenarna och gnistor. Men som vanligt hoppas jag att detta inte var den enda vintern vi fick. 
Jag har varit i Kopparberg idag hos J J och J. En promenad runt den fina dammen eller ån. Jag är oändligt orienterad i den trakten, så det var en fin promenad med mycket skratt och en hel del samtal om livet i största allmänhet.

Nu har adventsstjärnor och ljusstakar kommit upp på Åsbacken, och fru Lindkvist sitter med ett glas cava och beundrar det hon åstadkommit. 
Mannen är borta och frun gör det hon är bäst på. Ingenting!