Sova

Att sova är en av livets basala behov. Någonting man inte funderar på förrän man inte kan sova.
Jag har aldrig haft sömnsvårigheter med undantagför en period på ett par veckor för kanske 8-10 år sedan. 
Jag kan sova var som helst och när somhelst. Därför kanske rotationsjobb inte bekymrar mig nämnvärt. 
När jag då har EN natt jag vaknar av nånting och inte kan somna om vet jag inte riktigt vad jag ska ta mig till. Jag blir näst intill förtvivlad och rädd..
Inatt var det en sån natt. Jag vaknade av nånting som jag inte kan minnas, och vred och vände mig i evigheter. Enligt mig. Förmodligen somnade jag om efter kanske en halvtimma.... 
Töntigt
Ja visst, men just inatt innan jag somnade om trodde jag att jag aldrig skulle somna...

Mannenimittliv har alltid sömnsvårigheter, vaknar tre sju gånger varje natt och har svårt å somna om. Han är lättväckt dessutom..
Dottern har ärvt mannenimittliv's sömnvanor medans sonen har ärvt mina.