En dag olik andra

Idag har jag gjort nånting som jag skulle ha gjort för länge sedan. Nånting som alla skulle behöva göra. 

Jag har hospiterat i en annan verksamhet. En annan arbetsplats än min egen, men med samma yrke som jag själv. 
För en dag har jag jobbat i hemvården. Åkt runt till kunderna och hjälp dom i deras hem. 
Visst jag har jobbat på äldreboende för länge sedan men aldrig i hemvården. 
Den här gången gjorde jag det i egenskap av Yrkesambassadör, så jag kan prata om alla undersköterskans arbetsområden när jag är ute. 

Alla mina kollegor oavsett arbetsplats borde nångång besöka en annan arbetsplats för att få  ökad förståelse.

Idag får jag tacka Monica och hennes kollegor och brukare för att jag fick vara med 😊


Imorgon väntar Nora eleverna på att få besök av mig i egenskap av yrkesambassadör från Vård- och omsorgscollege