Blåsippan

(null)

ute i backarna står och jag kände mig halvnaken på dagens promenad. Det var första gången sedan november jah inte hade överdragsbyxor och kängor. Utan jumpadojet å mjukisbyxor. 
Solen värmde skönt i lä medans det i skuggan drog om öronen. 

Besked av olika karaktär får mig att fundera på nya uppslag till min föreläsning. 
Jag ska vara bättre förberedd den här gången    
Fast kanske det blir bäst när jag improviserar. 
Har haft två föredrag/ föreläsningar o dag för mina kollegor och fastän det var samma bildspel, och det var samma yrkeskategori så blev det två helt olika. 
I stora drag är det samma men konstalationen människor får mig att ändra lite. Så om jag skulle åka runt och föreläsa skulle det vara  svårt att göra samma sak två gånger. Det har jag hittills inte lyckats med. 
Sen vet jag inte om det är bra eller dåligt...