Linbana

Kaktusparken på berget visade sig vara ett riktigt lyckodrag. Fantastisk utsikt, massor med fina växter, väldigt sparsamt med folk, sol och lätt vind. 
Vädergudarna har sannerligen varit på vår sida enligt en "inhemsk" joggare som jag var tvungen och prata med. 
Dock står det halvklart på vädersidorna men då undrar jag hur man definierar just det här.. 
Enligt mig så är det hyfsat klart med en å annan molntuss. Eller kanske soldis är ett bättre ord? 
(null)

(null)

(null)
Linbanan tog oss ner till stranden och vi vek av och trampade närmsta kvarter upp där en bar fick stå för flytande lunch med tilltugg. 280kr för en stor öl 2glas cava 1glas rose och fyra små tapas 😃
Helt klart prisvärt. Toalett fanns det också! 
Efter de första dagrarnas sittande ute och dricka å äta har huden antagit en lätt röd ton, och vi letade bord i skuggan.. 
Att jag aldrig lär mig 
(null)

Hemåt genom gränder och torg med sikte inställt på glass. 
Den väl intagen är vi åter i lägenheten och laddar för en utekväll. 
Laddat med cavasangria, chipspsost och siesta för vissa. 
Tur att Primak stod för lite kläder annars vet jag inte hur mannenimittliv hade tänkt klara hela veckan. Men just det lägger jag inte mycke energi på utan låssas som ingenting 
(null)

Dagen avslutades inte med sangrian utan den var bara ett mellanmål. 
På med dojjorna för att se lite lördagseftermiddags liv. Vi hamnade i en espandrillios affär som var modell gammal. En äldre kvinna satt och sydde nånting innanför disken och jag kände historiens vingslag när jag såg den gamla soffan där hur många människor som helst har suttit för att prova. Väggen var dessutom  som en full bokhylla där det behövdes en stege 
(null)