Ut med det gamla

in med det nya
Förändringens vindar blåser rum det gula huset på Åsbacken
Fönstren, dom fina men gamla tunga slitna och svårmanövrerade får stå tillbaka för nya. 
Aluminium som man inte behöver måla! 
Hur bra kan det bli?
Men allt har en baksida eller två. Pengar kostar det ju, ochsmutsigt blir det inne. Jag kan inte begära annat!
Fast pingvinerna som mötte mig k dörren hade jag kunnat vara utan.. 
(null)

 När vi började prata om att byta fönster så tänkte mannenimittliv byta själv. Under devisen" hur svårt ska det va" men utan rätt verktyg och ensam hade det tagit sina modiga veckor. 
När proffsen gör är nedervåningen och halva över gjort i ett tjillivipp. En dag..
Slå det mannenimittliv...
Dom kommer tillbaka i morgon för att montera resten och fixa finishen får jag hoppas. Tills dess drar jag på mig en extra tröja tills jag ska ta bussen till M för lite babbel och bubbel