Söndag

Vilodag?
Ja kanske 
Kall lufts promenad med fantastiska vyer. Vid sådana tillfällen önskade jag att jag kunde fotografera riktigt bra och att kag kunde göra av mina bilder nånstans. Inte bara låta dom ligga i telefonen/kameran/hårddisken. Utan att jag fick till tavlor av dom. Kanhända är inte det så svårt, skulle ju kunna ha det som projekt. Samma vy olika tider på året och sedan byta ut tavlorna allt eftersom. Tål att tänkas på!
(null)

Vi var hos sonen idag. Hälsade på hans nya familjemedlem Smuts. En kattdam som är runt 10 år. En social och trevlig katt. Jag tycker bättre om  katter som törs visa sig. Dock tror jag inte våra klassas i den kategorin när det kommer folk hit!
Sonen bjöd på kaffe å musik. Han å mannenimittliv gick loss på vinylen medans jag skrotade lite vissna, eller döda stendöda blommor. 
(null)

Han har ingen vidare hand med sånt... Men efter snart 2 år som ensamboende har han äntligen fått upp tavlorna och kläderna från golvet...
Som mamma är det ett litet helvete att inte greja, och jag är inte riktigt där. Jag var tvungen.. Förkåt Robin. Jag ska bättra mig, men jag vet inte när


Ikea fick besök, bauhaus lika så innan vi kom tillbaka hem. 
Ett lugnande sms med en ljuvlig bild och
ett telefonsamtal från dottern fullbordade min dag. Tänk att det  kan kännas så bra att bara höra hennes röst! Jag saknar henne så förskräcklig, och kan inte låta bli att tycka att det ska bli lite skönt när hon tillfälligt kommer hem! 
Min skatt mitt allt som dessutom fyller 20 om ettpar veckor!

(null)