En skön känsla

Att ha semester tillsammans är fantastiskt. Tre veckor ihop, fyllda av sol och ingenting. Batteriladdaren inställd på "change"
Men jag har ytterligare en vecka. Som jag får göra vad jag vill med. 
Började den med frukost under äppelträdet i min ensamhet. Fåglarna som omväxlande kvittrar och kraxar, tidningen som jag kan läsa vilken del jag vill och kaffet som hinner bli kallt. 

Återigen ett besök på Vårdcentralen för min inkontinensutredning resulterade i tabletter mot överaktiv blåsa. 
Kommer inte bli av helt med besvären, men kan vinna tid. 
En så enkel grej. Varför jag inte har gått iväg förränta nu kan man ju undra..
Förmodligen för att jag tyckte det var pinsamt. Ingenting man pratar om. Men som vanligt är jag öppen å berättar och då händer det som oftast händer. Människor i min närhet berättar om att dom har samma problematik. Kanske värre!
SÖK HJÄLP!

Sean länge hade vi bokat en CavaMåndag på M’s balkong. 
Cava=buss...
Så promenad i hettan till bussen, och avstigning å promenad till M. Hennes mor var snäll och körde oss till stan så vi slapp gå.. För det VAR varmt.. 
M M och jag placerade oss på balkongen. En fullkomlig oas som visade sig vara precis lagom för oss. I rätt läge dessutom. Mot öster, så solen hade precis försvunnit. 
(null)

(null)

God mat och fantastiskt sällskap gör att timmarna rusar. Och jag som hade räknat med att ta åttabussen hem. Jo pytt!