Märkligt

Grannen kom över i går morse och drack sitt kaffe med mig under trädet. Samtalet var som vanligt en mix av roligt och allvarligt. Igår också om hår och frisörer. 
Efter att ha haft en om samma frisör till mig och barnen fram tills för 10 år sedan har jag inte hittat riktigt rätt. Jo en period, men sedan var hon mamma ledig och jag kunde i te hålla mig tills hon var tillbaka. 
Igår när jag frågade H så blev det som vanligt. Helt plötsligt akut. 
Måste klippa mig nu! Helst igår!
Min frisör som är tillbaka från mammaledigt hade inga tider förrän i september. 
För länge
H’s frisör lika så
Men efter en evighet av letande, hur många frisörer finns det i Örebro?, hittade jag ett ställe med goda recensioner OCH EN. EN ledig tid. 
Tack för online bokning
Så imorgon ska det ske. 
Fortsättning följer 
(null)