Så där ja

Ordningen återställd. Vardagen är tillbaka. Kanske är det en skön känsla ändå? När ens dagar kvällar och nätter är något som redan är inplanerat och jag inte behöver fundera?
Första natten avklarad och det var en bra första tur efter en månads bortavaro. 
Snabbare även jag förstår kommer handlagen tillbaka. 

Baby Foot. 
Sockor med nånting i som man sätter på fötterna. Efter några dagar till en vecka släpper all gammal hud och man ser mer eller mindre äcklig ut om fötterna.  (null)
Här har det bara börjat... 
kanske inte ett så smart val att göra på sommaren när fötterna ska vara utan strumpor och visa sig, men resultatet brukar bli så bra. 
Så mannenimittliv liv och jag har för närvarande alienfötter 😊

Värmen fortsätter att hålla sitt grepp om Sverige. Inatt hade vi 24 grader på salen och så har det varit sedan ett par månader tillbaka. 
Jag står ut för jag får gå hem. Men de som är sjuka.. 
Jag hörde på radio i morse när jag åkte hem att arbetsmiljöverket får 150 samtal om dagen från människor som har varmt på sin arbetsplats. 
Mannenimittliv får många mail och samtal varje dag från personer som har så varmtnpå sina jobb, och nästan kräver kyla. 
Men kära ni, Sveriges arbetsplatser är inte dimensionerade för 30 graders värme i månader i sträck. 
Om luften ute är 32 grader och fastigheten har tilllufts ventilation så måst ju ni begripa att den luften som kommer IN redan är varm. Hos oss där vi vårdar de sjukaste sjuka, på landets alla äldreboenden, på förskolor och skolor skulle AC vara att föredra. 
Men inte lika mycket för personalen som för de sjuka/gamla/unga/finktionsnedsatta. 
Så ni som har 25 grader på kontoret, ta lite extra pauser så hjärnan får vila, för NI är friska och kan. Eller försök få tag på en egen kylare.