Småsaker som upprör

mig som anhörig, som stolt undersköterska är när jag vid besök hos min farmor ser att personalen inte har hjälpt henne att vattna sina älskade blommor, att det är kladd på golvet efter spilld saft, att det är skräpigt. Att dörren till min farmors  rum är stängd. Att hon har en sovdag bekymrar mig inte alla. Hon är gammal och har levt ett långt liv. Hon har arbetat mer än vad jag någonsin kommer göra. Hon har uppfostrat fler personer än jag kan drömma om. 
Min älskade farmor, min förebild. 
Det stör mig att många av  de som ska ta hand om våra fantastiska äldre människor som byggt upp samhället inte känner mer stolthet över det viktiga jobb dom utför. Att dom nedvärderar sina insatser som omvårdnadsproffs.  (null)
När jag var liten växte det alltid ringblommor på Lillgatan. Alltid. 
Farmor älskar dom lika mycket som rabarberkräm. 
Så jag tog chansen när jag var i NB igår och försåg mig med en ansenlig bukett. Hälften är dina farmor. 
Jag hade ju såklart önskat att du varit vaken i dag så vi kunnat prata om dom, lukta på dom tillsammans. Men du ser dom när du vaknar.  Dom står på bordet och lyser upp. 
Till hösten fyller du 95
En aktningsvärd ålder. Då finns det inga ringblommor att tillgå, men väl Gladiiolus, din andra favoritblomma.