Inte alltid som man tänkt sig

Förra veckan när jag var på Stadium träffade jag en försäljare som verkade kunnig och trovärdig. 
Han förklarade snällt för mig att Nike gjorde såå många olika skomodeller och jag inte kunde ha testat alla. 
Såklart inte, han hade ju rätt. Men jag sa att just sagda märke brukar vara för trånga att adidas passar min fot bättre. Ha hävdade i alla fall att jag skulle testa. 
Jag provar och köper två par av samma sort eftersom kag litar på att han vet vad han pratar om. 
Efter 4timmar i dom nya breda? Nike skorna klämmer det på det sätt jag.VET att detta märke gör  Jag hade rätt!
Går med skorna, det oanvända paret till Stadium och blir uppskickad till skoavdelningen. 
Möter samma försäljare som säger att han inte sagt det han sagt och inte kan ta tillbaka skorna utan kartong. 
Vem sparar en skokartong?
Så nu har mina skor fått en annan ägare som hade trasiga skor och jag ska ALDRIG mer lita på en försäljare. Iallafall inte om HAN jobbar på Stadium Krämaren Örebro. 

En arbets eftermiddag byttes mot en annan och solen som skiner på mig får mitt humör och min irritation att rinna ner på gräset!