Ett oväntat SMS

från chefen med fråga om ledig kväll gav mig automatiskt en heldag i solen. Äntligen kunde jag komma iväg och köpa blommor till trappan. 
Lite i tidigaste laget, men efter dom senaste varma och sommarskola dagarna, eller är det veckor?? så tyckte jag att det var dags 
(null)

(null)
Jag är ingen vän av trädgård, men blommor i krukor på trappen är ett måste. Annars är det inte sommar. 

Bilfärden till Väne-Åsaka igår gick bra. Vädret visade sig från sin bästa sida och konfirmationen var som konfirmationer brukar vara. Hyfsat lång. 
Psalmerna var inte några jag kände igen, utan var tagna ur nya psalmboken? om det finns en sån. 
Så det var svårt att sjunga med. 
Träffade så klart både konfirmanden och min guddotter 
Båda barnen var med och jag njöt av att tillbringa tid med båda. Det är inte jättevanligt nu mer. 
Efter god mat och supergod tårta begav vi oss hem för att hinna lagom till hockey finalen som jag förövrigt missade dramatiken på. 
Då hade jag slagit i hop mina ögon. 

(null)

 Som bekant är mannenimittliv på resande for och jag konverserar med honom via sms. För mig är det naturligt att skicka med ett hjärta, ett "puss" och ett "jag älskar dig"
Han håller en så formell ton att jag börjar fundera på om det är någon annan som måste läsa messen innan dom går iväg, eller rent av skriver dom åt honom. 
Men ska det vara på det viset kan jag också vara formell. 
Precis som en obstinat tonåring!

Dillpionen har blommat över, äppelträdens blommor är nästan nedfallna och gräset växer som bara den. Jag tyckte det såg ut som om det på lördag skulle komma en regnskur. För återigen är mitt minne helt blankt på den informationen. När det regnade sist eller hur länge solen har lyst i följd.
Jag har andra saker att bry min hjärna med!