Vad händer?

Triss reklamen som jag tror alla människor kan. Plötsligt händer det. 
Som här
Plötsligt står hon på knä i rabatten. Mes sekatören i högsta hugg. 
Musöron på björken = rosorna ska klippas. Jag kan om jag vill. 
Men fan va trist! 
Jag hör många säga att det är såååå befriande och avkopplande att rensa ogräs, peta bland blommor och kratta. 
Jag kan inte hålla med. Rosorna ger mig taggar genom dom förbaskade handskarna, knäna blir onda och ryggen...
MEN skam den som ger sig. 
Oj va fiiiiint det blev. Eller? 
Jag är ingen trädgårds människa. Vi har alldeles för mycke tomt för det. Kanske om jag hade en liten liten liten balkong?
Krukor. Det är min grej!
Japp
Men jag skulle så hemskt gärna ha en prunkande rabatt med blommande växter och så. Fast vem ska sköta det?
Kanske är jag dessutom för glömsk. Jag mins inte från år till år vad vi har planterat. Pm vi nu är nånstans där dom säljer fina växter utbrister jag förtjust att EN SÅN Lenne, en sån kan vi ha!
Min förstående man, mannenimittliv ser på mig med sina 
jag vetattduinteförstårbättre ögon
sina varförärdusåglömskögon
sina menjagälskardigändåögon
och säger att hi just planterade en sån förra året på den eller den platsen..
(null)

Första Maj kom med säkert sju plusgrader och en grå himmel. Hurra! 
Perfekt att läsa bok väder. 
Iofs är det alltid perfekt väder för en bok men dessa dagar tycker katten att jag ska vara med henne. 
Beställde två böcker innan vi åkte (precis som om jag inte hade några innan) den ena skriven av mammor som förlorat sina barn i missbruk och den andra skriven av en kvinna som fått diagnosen bipolär.  Ingen speciellt  upplyftande, men den första biken sög tag i mig och när klockan var halv två inatt insåg jag att et var dags att vända på dygnet. 
Den blev utläst i morse. 
Började på den andra nu ikväll, den är skriven i korta stycken, som verser och är väldigt snabbläst. 
Jag kan inte säga att den är lättläst, för den är tung och allvarlig. 
Tar å läser ut den med, så jag kan fortsätta med högen brevid sängen. 

Borta bra men hemma bäst. 
Stämmer bra!
Min säng, eller framför allt min kudde.