Nu vet jag varför

Gardiner hemma är för många kanske nästan alla en självklarhet. Inte hos oss. Våra fönster är så vackra att lagningen har velat dölja dom. Men nu har J och M inspirerat mig så pass att köket skulle få. 
1: skaffa gardinstång med väggfäste
2: köpa gardiner
3: stryka gardiner
4: få vredesutbrott för att dom inte hänger lika
5: gräma mig att jag inte köpte med öljetter för det hade blivit bättre
6: 1 timme minst senare vara ganska nöjd över resultatet
(null)

Helgen har susat förbi precis som den alltid gör när jag jobbar måndag - fredag. 
Imorgon är det dags. Första gången jag ska hålla i PRAO programmet. M har varit mig såååå behjälplig att fixa ihop det gamla med det nya, men nu står jag alltså på egna ben...
Imorgon kommer 12 förväntansfulla elever och ska ha intro och studiebesök försatt tisdag onsdag vara PRAO i verksamheten. 
Spännande men otroligt nervöst eftersom det är första gången. Jag har inte ens varit med vid nåt annat tillfälle. Men det verkar som om just det har blivit något mina kollegor tycker är bra. Att jag skapar minegen grej utifrån nervositet. 

Idag har solen strålat och det var så skönt promenadväder så M O och kag tog en lååååång promenad på nära 2 timmar. Skönt. Sen väntade K hemma här och vi bytte svamp mot äpplen 😃
(null)

Nu vore det väl fan om vågjäveln visar plus...