När jag idag

åkte till jobbet, så var det inte för att jobba med patienterna. Jag skulle utbilda mina kollegor på telemetrin (hjärtövervakningen).
Det är inte utan att jag är ganska stålt över att få göra detta. Nu var det inte första gången, och det måste ju betyda att jag har gjort ett ganska bra jobb innan, eftersom jag fick förtroendet igen .....
När man har sagt samma sak ja nästan iaf, så känner man sig lätt lite tjatig. OCH torr i munnen.

Sonen var på sin första badmnton träning i dag, och han hade kul och ville fortsätta. När vi igår provade inneskorna insåg han snabbt att det var dags för nya. Då passade vi på att gå igenom vinterskorna också. Det slutade med att det var en stor coop kasse i hallen som var överfull med skor. Jag tro att dom kunde ha varsit par....

När färden gick genom stan på väg hem blev vi invinkade till kanten av polisen.
Man hinner tänka mycket.
"Go kväll, vet du hur fort man får köra här?"
Envanliganna funderar och funderar..... 30?
"Aldeles riktigt, hur fort körde du?"
Jaaaaa........ det var nog närmare 55...........
Herregud nu tar han mitt körkort............
"Mmmm Tur att det inte var fartkoll, kan du blåsa här?"
Ja visst.... Säkert synbart lättad......
"Blås tills det knäpper, ta i ordentligt!"

"Strålande!! Nu ska vi se.. Negativt, det var ju bra. Ha en fortsatt bra kväll"
Tack det samma :)

Mannen i mitt liv i baksätet säger att det hade nog kostat mig BÅDE böter och körkortet om dom hade stått med laser....
Då hade jag fått sjukskriva mig, alternativt tagit bussen 3 km bort och inga helger....

Här hos mig:
Simpsons
Två barn
Två katter
städande man
kaffe :)

hejhopp
envanliganna
 
Doris

Sicken tur du hade !! Blev rent svett när jag läste att du hade kört för fort, här är det ju likadant, om man inte har körkort kan man vinka adjö till sitt jobb så jag passar mig MYCKET noga, antar att du också gör det nu ;0) !
Så roligt att du blev glad för min sista kommentar ;0).
Sköt om dig !
Kramar, Doris