Familjen Lindkvist

alla inblandade står inför en hektisk period. Vissa mer än andra. I det här fallet är "Familjen" utökad till att inbrgripa svärföräldrarna och svåger med sambo. 
Det är väl kring de sistnämnda det kretsar mest.
Det ska bli bröllop!
Bröllop är alltid lika trevlig/roligt/gripande. Jag som är en känslomänniska kommer inte behöva sminka mig, eftersom jag vet att jag bara får torka mascararester som rinner ner för kinderna när vigselakten går av stpeln..
 
Trevligt att träffa många nya människor från den ingiftandes släkt, höra alla pinsamma anekdoter upprepas..
Min svårigheter skulle kunna tänkas vara Vad ska jag ha på mig...Men se det är klart, så den biten kan jag inte skylla på. Nej mitt stora dilemma/svårighet är att "bara" vara gäst. Jag vill SÅ gärna vara med o komma med tips o råd, bra av egen erfarenhet. Vara med o bestämma lite om jag ska vara helt ärlig, och det ska jag ju vara.
MEN ANNA LINDKVIST
Du är redan gift! Låt A och AM vara!
JAAAAAA Jag lovar, dyrt o hederligt, jag ska låta bli att lägga mig i.
SÅ nu var det lovat o klart. Från o med NU är ag bara gäst!
 
Dock har jag ju som gäst vissa åtaganden som jag ska hålla. Så nu håller jag på att författa. Det kan ju verka skitenkelt. Och det tänkte jag också här om dagen, att det är ju inte så svårt.. Men så var jag så dum, att jag läste lite ettikettsregler, och det ska man inte göra insåg jag. För så mycket jag ändrade. Inte för att det var opassande på nåt vis, nej då utan för att det inte var ettikettsriktigt.
Men i går kväll tog jag tillbaka det första. Litade på mitt eget omdöme.. (huva så vuxet det lät) och bygger vidare på det!
SÅ bästa A och AM. Låt solen lysa över ER och ERT bröllop nästa vecka. 
JAG lovar att hålla mig i skinnet...
§
 
Det andra hektiska för familjen L denna period är bara småpotatis för omgivningen egentligen. MEN när jag ska peta in två födelsedagar och ovannämnda bröllop i  min arbetsperiod som innehåller 50 arbetstimmar, känns det lite tufft...
Sonen fyller 16 år!
GRATTIS lilla älskade ungdom. Tänk va stor du har blitt... Jag hoppas vi kan fira dig under träden som vanligt, 
dessutom fyller lilla lillebror 20. Herrejesus. 20 år! Kanske är det inte så konstigt ändå, att jag nästan 40 är gråhårig och smårynkig båder här och där..??
På ett vykort som kanske tillhör en serie kort avboldas två smårunda damer på en brygga. Längre bort kommer en vidjesmal kvinna upp ur vattnet. Dom båda damerna tittar bort mot den smala kvinnan och den ena säger till den andra : Jag tycker det är fult att vara så smal..., varvid den andra säger :men tänk om jag var lika ful som hon..
§
Torsdagar sommartid betyder Kaffé och arbete för den yngsta personen i Familjen L. Så ock i går. Smidig som vanligt togs det betalt, och serverades kaffe i det för stunder utsökta sommarvädret. Mer ska det bakas till nästa vecka, och jag hoppas hon tycker det är roligt.
Känslan som jag får när dottern träffar sin Farmor o Farfar är bara så varm. Hon lever upp och tycker det är skönt att tillbringa tiden med dom! Jag är så glad att denrelationen fungerar. Nästa vecka blir hon NB bo i några dagar, och kommer ha så lungt o skönt!
§
På tapeten hos mig idag:
Ska på ögonbrynsrenovering....
Äta paltbröd med fläsk hos mormor. Kanske kan vi ta en promenad också??
Ska förbi mamsen som hjälpt mig med lite nåja inte så lite.. sytekniska detaljer på bröllops kreationen, kan hända bjuder hon på kaffe??
Hos mig just nu:
Solstolsläge med datorn i knät
sol, men lite slöjmoln... Blåser det upp? NÄÄÄÄ
Ska jag tvätta idag? Nä skiter i det i dagockså..
 
Tjolahopp