Jag tror

att man som svensk medborgare har glömt att den svenska sommaren brukar vara som den är i år. Lyckliga är vi när den är som förra sommaren, alltså sol var eviga dag. Jag kan påstå att jag saknar solen, men tycker att det är skönt att ha semester ändå. Än så länge har jag bara använt stövlar en gång. Det var idag när jag plockade blåbär. Tro nu inte att jag är en helylle person som drar iväg med familjen, fikakorg i högsta hugg, samt ett tjog 10 liters hinkar..
Nej nej. Det är så att för många år sen läste mannen i mitt liv om blåbärs odling. Amerikanska blåbär. Han och hans mamma investerade i en massa plantor som planterades vid sommarstugan. Det tog några år innan dom tog sig och bar frukt, eller bär....
Men sen några år tillbaka plockar svärmor litervis på dessa buskar. För det är så att dom är ca 40 cm höga och bären är stora som ärtor. Och det bästa av allt. Dom färgar inte. Man blir alltså inte blå om händerna.
Så med stövlarna på spatserade jag ner i odlingen för att plocka av 2½ liter på en halvtimma. Så i morgon ska dottern och jag göra marmelad.

Nu ikväll har vi varit och tittat på speedway. Indianerna körde mot Masarna. Förra gången vi såg Masarna på Hea, var både Antonio och Tony med. Men inte i dag. Så vi fick nöja oss med storheter som Ales Dryml, Pepe, Leigh Adams, Henka mfl. Det är inte fy skam det heller...

Eftersom vi bara är hemma ett tag så går tvättmaskinen för fullt, och jag har inte riktigt koll på var vi har alla grejor, så inget är som det ska....

Mannen i mitt liv har bokat Sälen resa till veckan före jul. Hopppas att det finns snö i år. Förra året fick vi åka till GranCanaria istället. Men man ska aldrig sluta hoppas...

I måndags var barnen tillsammans med A&A på Liseberg. Jag fick hem dom halv ett, så tötta och glada hade dom haft en super rolig dag.
Svärmor och jag var till Vingåker och handlade kläder. Så tittade vi in på Rörstarands outlet också. Detta vart dock en besvikelse, vi som är vana med den i Lidköping. Vi kom överens om att det är dit vi åker i fortsättningen. Vi han dock med att äta på Sävstaholms slott, innan vi via småvägar tog oss till Hjortkvarn och åt glass, för att sedan åka till stugan.

Sonen konstaterade just att det är augusti i morgon. Himmel o pannkaka vad tiden rusar iväg.

Hejsvejs
envanliganna