Kanske kan det vara på sin plats

med lite förklaringar, uppföljning på vissa saker.

Dottern hittade en telefon. Med sparade pengar, och med farfars sommar peng köpte hon sig en Sonyericsson w200i. Kaske var det modellen som var ledande för ett år sen, men hon fick det hon ville ha, och till det pris hon kunde betala. I vilket fall som helst är hon super nöjd, och det var ju det som var huvudsaken!


Regeln som jag införde här för ett par veckor sedan, den som gällde datorn tror jag har fungerat väldigt bra! Barnen har läst mycket och inte suttit hälften så mycket vid datorn som dom gjorde förut. Mannen i mitt liv har jag inte så stor koll på, men jag tror att han klarar sig själv..


Naturens hus var fint. Men dyrt. Jag kan inte riktigt säga att jag tyckte att det var värt alla dessa pengar.. Men det var trevligt, och gott. Jag kan rekommendera lunchen där, för det är bra nära samma mat, men minus en hundring säkert.

Barnen var med och hjälpte till på caffet. Det var välbesökt fast det var första gången. Tur hade dom också att det inte regnade.
Förklädet satt fint, och B ville ha ett med, så dotterna och jag ska göra ett till henne.



Ikväll är det kvartersfest, och vi ska ses i vägkorsningen vid fem.
Alla tar med det man vill grilla, och så äter man och pratar en massa. Det brukar bli sent!
Förra gången låg mannen i mitt liv hela halva söndagen..

Nästa vecka fyller sonen. Hans kompis F fyller på samma dag. Han ska bjuda henne på bio och mat i present. I morgon. Dom ska se Kungfu panda. Den har smygpremiär i helgen. Jag tror att dom  har sett trailern på tv. För jag har det inte!

Hos mig:
Blåsigt
mest sol
tvätt på linan
maten avklarad

ha en trevlig helg.
envanliganna