Dottern

fick i födelsedags present upprustning av sitt rum. Det var behövligt, inte minst om man frågade henne om bården som satt...
Den satte vi när hon flyttade upp 1999, dvs den var lite i larvigaste laget.

Hon har valt själv, tapeter och matta. I dag var P här och la in mattan, nu ska vi bara rensa.................................................
Inget onödigt kommer in säger jag! Dottern kontrar med att hon har inga onödiga saker...Vi får väl se!
Jag tog ett par bilder på rummet nyss, men jag hittar inte kabeln man för över bilderna med, så det får vänta.

Sonens klass har disco i kväll. Alla är engagerade, och eld och lågor. Jag tror at det blir bra. Hoppas bara att det är lite folk som kommer. Sonen sa till mig att det värsta som kan hända mamma, är att ingen kommere, eller att dom tycker att godiset är för dyrt! Eller äckligt!

Så här sitter jag i min ensamhet.

Var en snabb sväng till svärföräldrarna i dag. Hämtade ett lass ved. Svärmor skulle på begravning förstoss, men Svärfar kunde inte åka med när jag skulle komma. Jag tror att svärmor tyckte att det var bra så....
Ved kärran var som vanligt lastad, tack snälla! Och på bordet låg några bitar dessert ost som jag skulle få! Tack även där....

För ett bra tag sen, ja kan det vara ett år eller mer? började vi i detta huset med matsedel. Vi var trötta på den eviga frågan, och på att barnen ofta fick samma sak två gånger på samma dag. Det funkar utmärkt!
I samråd skriver vi den på söndagen, och måndag förmiddag eller kväll handlar vi för kommande vecka. Bara mjölk och frukt kompletteras under veckan. Man tjänar en massa pengar, och framför allt tid!
Jag tror att vi ska utöka. Nu får barnen komma på en rätt varsin dag, men jag tror att vi ska införa att dom får laga maten varsin dag också. Jag vet redan nu vad vi kommer att äta på sonens dagar....

ha en riktigt bra helg!
envanliganna