.....

Foto: För näst sista gången ...
 
Jag undrar hur många gånger jag har passerat den här skylten.
I 13 år nästan precis har riksväg 60 nu mera riksväg 50 varit vägen som tar mig tilloch från jobbet.
25 minuter från dörr till ombytt och klar. Inte en krona i parkerings avgift, lagom svårt med parkeringsmöjligheter.
Korta korridorer.. 150 steg från akutens dörr till avdelning 1. Jag har räkanat manuellt... Lätt att hitta. Trygghet.
Kanske är det det ordet som symboliserar min nästan föredetta arbetsplats.. Trygghet.
Trygghet att veta vart alla saker finns. 
Trygghet över att hitta i lokalerna
Trygghet tillsammans med personalen på övriga sjukhuset
Trygghet över att andra vet vem jag är, och vad jag går för.
Trots detta, eller kanske är det därför jag på måndag börjar på ett nytt kapitel i mitt livs historia.. För att söka nåt annat än trygghet? Spänning. Nytt perspektiv på vardagen, som är så stor del av mitt liv..
Jag byter alltså allt detta mot vadå?
Jag vet inte mycket.
100% jobb, med början 06.55 måndag 2/6-14
 
Idag har sonen och jag kört en bra bit, eller jag har inte kört. Sonen körde. Färden gick upp mot Linde, genom Vedevåg, in i Frövi. Ut mot Hinseberg med start i backe. Hitta dragläge :D
via Sonens kompis och hem igen.
Du är sååååå duktig!
Väl hemma väntade mannenimittliv med grillat och gott :)