Saker som förändras men ändå inte

Idag tog dottern och jag bilen till staden där jag så många dagar av mitt liv och huset som jag varit så mycket i. Vi åkte till Ludvika. Eller till Lubbika som jag sa när jag var liten. Till farmor. Huset på lillgatan är sig nästan likt. Inte riktigt men nästan. Det luktar som då, men ändå inte. Mitt första riktiga jobb var på långvården i sagda stad. Då bodde jag i rummet hos farmor. Det jobbet var bara ett sommarvik och jag var bara där två månader.
Idag var hon på ett galet bra humör! Strålade som en sol och var klar i blicken. Hon hade koll på det mesta och var jätteglad över sockerkaka kaffe och sällskap!

Dollarstore fick inte mindre än två besök av oss. Kul affär. Den finns inte i Örebro, men väl i Hallsberg.

Imorgon väntar massage och kollektivtrafik till Linde och Petra. Hurra, det var så himla länge sedan. Så nu ska allt ventileras!