Olika

När jag idag möttes av den här skylten (null)

 på Ica Maxi bekom det mig inte. Jag vale en annan produkt
När samma skylt uppenbarar sig på jobbet blir jag galen. 
På många av våra mest elementära produkter som behövs för att kunna vårda människor tex sprutor, påsar, kanyler av olika slag är det så jag börjar fundera över var det gick fel. 
Förra helgen hade hela region Örebro län stadsläge för att leverantören inte kunde tillhandahålla EDTA rör. Lila provrör för exempelvis koll av hb. 
Stabsläge
Brist på personal och vårdplatser släng er i väggen. Här kan leverantören inte leverera. Det kan ju knappast komma som en överraskning att alla sjukhus använder. 
Det som också fick mig att fundera var om inte mottagningar och vårdcentraler hade så sjukhusen kunde klara sig över helgen?
Senare visade det sig att Karlskoga hade..
Sjukhus på tre ben...

(null)
(null)

Sommarskor på bilen, och promenad i solen med hundar och vänner! 
En underbar start på dagen 😃