Nu har vi jul

här i vårt hus, julen är kommen hopp tralallalaaaaaa.

Granen är klädd och på plats, tallen står så grön och grann i trappan, och inte barrar den heller!
 Jag tror att nästa år ska vi ha en tall i stora rummet.

Paket utdelningen på julaftons eftermiddag gick i 180 knyck. För att sedan lugna ner sig till 100 vid öppningen. Sen, när allt var öppnat spred sig det stora jul lugnet i det Lindkvistska hemmet. Alla var glada och nöjda. Barnen var förstoss dom som fick mest, precis som det ska vara. Presentkort, och nya kuddar till sängarna. Överkast, pengar och spel, och gud vet vad.

Igår, juldagen tog vi en lång promenad till kalkbrottet och förundrades över det gigantiska hålet. Jag antar att det snart är slut brutet där, och det kommer att fyllas på med vatten så att det blir fint att bada i.
Juldagen är annas en dag som är vigd för att läsa julklappsböckerna man får. Nu fick jag en, men jag ska spara den lite.

Den stora mellandagsrean brakade loss idag, men jag ska inte dit förrän i morgon, och då vid min svans hoppas jag att det inte är fullt så mycket folk som jag tror att det  var idag.
Masnnen i mitt liv och jag ska försöka hitta lite födelsedags presenter i morgon...
Båda mammorna, en pappa, en svägerska och en dotter......
Dottern har en önskelista. Det är bara det att hon inte har meddelat vad det står, och sen blir hon besviken över att hon inte får NÅT hon önskar sig....... Då kan det ju vara lite svårt.

Hos mig:
envanliganna är på jobbet
ingen snö
veckan: onsdag dag
torsdag kväll
fredag dag, sen har svågern kalas på kvällen,
lördag ledig
söndag kväll.

over and out
envanliganna