Det är inte sant!!!!!

Jag som så många andra har precis börjat jobba efter semestern. Och vad händer?
Jo, "hur ska vi hade i jul" diskussionen kommer upp...
Jag säger då det.
Här är vi inte mycket bättre. Håller för fullt på och planerar en resa till Stockholm på höstlovet. Vi ska till nnordiska och se deras utställning om samlarsaker. Nu ska vi bara bestämma oss för var vi ska bo. Jag kan inte påstå att jag är hemma i Sthlm.. Har bara förlitat mig på andra.
Vi skulle ju kunna bo en bit utanför för att ta t banan in. Jag och mannen i mitt liv är ju inte dom som behöver nattliv på krogen. I vilket fall som helst är det inte att tänka på när barnen är med.

Här har der ikväll varit filmkväll. Bara familjen.
Sonen hittade chips och cola, sen var kvällen en succe:)

Jag har fått reda på att Farmor A ska begravas den 30.
Har tänkt att våran familj ska ha luktärtor i handbuketterna. Farmor A och Farfar F hade det i sin bröllopsbukett far hundra år sen.. nåja inte hundra kanske, men det var länge sedan.

När vi var i Holland för fyra år sedan köpte vi en knippa luktärtor och ställde på hotell rummet, i hopp om att det skulle lukta gott. Men det gjorde det inte. Antagligen var dom hårt drivna. Men fina var dom.



Sonen hade med sig en kompis hem idag, och jag hoppas innerligt att fröken har petat i klassen så att allt blir bra. Sen hoppas jag också att min lilla skrivelse i början av sommaren har fått föräldrarna att vakna och inse att man inte kan förlita sig på skolan, vad gäller uppfostran, och i hur man ÄR mot varandra.
Social kompetens växer inte på träd precis..

Förra veckan var jag med mannen i mitt liv´s kusin och handlade. Svärmor hade träffat honom idag och han var URnöjd med sina nya kläder. Jag talade om för honom att "den bruna tröjan är så snygg till dina bruna ögon" han bara log. Jag tror inte att någon nån gång sagt till honom att han är snygg i just den  tröjan.

Man kan tycka att väldigt olika saker är sorliga.......

Hos mig:
Alla sover tyst det är i huset.....
Ska bara duscha
Många koppar kaffe..
En hälsning från Doris gjorde mig SÅÅÅ glad!!!
*vinkar till Doris*

Hej hopp
envanliganna