Så var den för

många mest hektiska dagen på året över för den här gången. Stressade människor som knappast sitter på hela dagen, och ännnu mindre innan..
Vi var sedan länge klara med julklappar och mat, det var bara några småsaker som skulle fixas.
Här hos oss var det som vanligt många. I år var även Mannen i mitt livkusin med. Hans pappa låg i influensa, och ensam kan han ju inte sitta. Han var varmt välkommen hit han med!

Maten smakade bra och alla var nöjda med klappar och annat.
När huset var tomt på folk vid 18 tiden åkte finkläderna av, och vi bänkad oss för att se Karbertil Jonsson, Ett päron till Farsa firar jul.. Tomten är far till alla barn och Svensson Svensson.
Skinkmacka och godis. Lungt och skönt.

Barnen var väldigt nöjda med sina saker. Sonen satte i gång och bygga modellen som han fick av I, och kuddarna som tomten (hihi) hade köpt var perfekta!
Jag just det. Dottern och jag provade nya ABBA singstar också. Jätte kul!

Idag skiner solen, och jag ska försöka ta mig ut och lapa D vitamin. Sonen och mannen i mitt liv är redan ute och rotar runt.

Ikväll ska vi till grannen och dricka en massa vin, ja måttligt förstoss med tanke på att jag ska jobba i morgon bitti. Men  det blir trevligt att ses. Det händer inte så ofta nu fast vi bor så nära..

Hos mig:
Pudersnö på backen
-5 grader
Brunch
tvätten ska hängas

Meny denna vecka......
Julmat, julmat och julmat!

Hejhopp
envanliganna