eftersom

det regnar gankka kraftigt nu på morgonen, så funderade jag över hur barnen skulle ta sig till skolan respektive bussen. Det är ju numer inte självklart att använda regnkläder....
Men E & M kom och trampade i hallen och skulle hämta sonen, och med lite knorr tog han iallafall jacka över tröjan... Dessutom var det den jackan som är lite regnbeständig.

Dottern däremot som hatar att bli blöt vbar det inte svårt att övertala med regnställ. När hon sen fick låna mina blommiga stövlar var saken klar! Och i skrivande stund är det toppen, för nu öpnnade sig himlen!! Dom skulle typ gå till skogen i dag.... DAAAAAAAAA töntigt :) Får väl se hur det blir med det.

Efter att ha jobbat helgen och lite till har jag varit ledig igår och i dag. Jag har ägnat mig åt det som jag tycker nästan bäst om. Att koka marmelad. Av alla sorter och konstiga kombinationer. Vad sägs om Rabarber med hallon och vanilj. Den blev fint röd och lite syrlig. Jätte god!
Och så till att läsa.
Nu när jag ser botten i låen kassen mötte jag L på jobbet, och hon hade  sin semester ranson med sig till mig, så jag får ta fram en låda att ha under sängen för att alla ska få plats. Så nu ser jag helt enkelt inte botte på kassen längre.

Skolfotograferna hade dem goda smaken att komma till skolorna första veckan, så det var knappt att sommar håret hann klippas bort. Men ju snabbare dom kommer destå brunare är barnen på bilderna. Det är inte kul när dom kommer i oktober och barnens ansikten har intagit den vinterbleka färgen. Nu är vi alla spända på att se hur det blev.

Hos mig:
ledig i dag. Ska bara jobba i morgon
regn ganska varmt
ska vara modell hos fisören i dag. Undrar vad dom ska göra? Det kan ju knappast bli sämre....

Har lovat A en bild eftersom vi inte ses förrän nästa vecka, så hon känner i gen mig.:)

Hejhopp
envanliganna