Även fast

julgrejerna har varit klara en längre tid, är det ju alltid lite småfix precis innan.
Som bekant fungerar allt när jorden och sakerna runt går i 300 km i timman, och det är när farten sänks, och när lugnaet börjar infinna sig som jag tycker at det är jobbigt...
Det är då jag blir orättvis, och tycker att det BARA är jag som får detta huset att gå runt!

Igår var en sån kväll, när hastigheten sänktes drastiskt från 300 till 40 km i timman......
Envanliganna bråkar som en liten unge. Tycker att hon är chef för HOTELLET som de andra har tagit in på....

Men efter att ha suttit gråtande vid bordet, tillsammans med mannenimittliv som en stor borg att luta sig mot så VIPS, har huvudet och kroppen gått ner på sparlåga, och lugnet infinner sig även innuti mig!
Vad lär jag mig av det här då kan man undra eftersom det är SAMMA sak flera gånger om året.....

1. Håll hårt i den man som jag älskar allra mest och bäst
2. Prata/ gråt/ skrik
3. Listor som saker kan strykas på
4. Du kan inte göra dina tonåringar till mindre tonåringar över natten!!!!!!!

22.45, tisdag 21 december infann sig lugnet, och kommer att stanna... Hur länge det är till nästa break down vet i katten. Men jag antar att det som vanligt tar ett tag att axa upp i 300!!

Här hos oss är det kallt igen, men barnen traskar i väg till bussen.. lite milda protester från dottern, men hån går.. Jag ska hämta henne vid 11. Då slutar hon. Sonens skolbuss går hem 11.15, och då kommer han hem med första betyget ever! Stort. Jag tror inte att han tycker det är lika stort som jag och mannenimittliv.
Senare kommer pappa ner. Det var inte igår, och det ska bli kul. Tror att jag får offra en påse lussebullar på honom... :)

Idag:
Hämta dottern
Läsa ut boken.. Den lilla hattaffären på hörnet
Göra Jansson
Grilljera skinka
Ta en glögg och lite ost :)


Ha en underbar dag!!

A

Hej Anna Montazami!!!

vet du det blir jul iallfall

hos städat nej

skinkan hemma nej

julklappar klara neeeeeeeeeeeeej!!!

men det mesta ska fixa sig idag(tror jag )



Hälsningar

från Anki Montazami som nu gått på långledigt det känns lite lyxigt!!



God Jul och Gott nytt år

vi ses nästa år !!!