Gryning

så sent som halv åtta..
Termometern visar på -5 grader.
Ett försök att få dottern att ta på den tjocka jackan misslyckades.. och jag antar att hon frös som en hund på väg till bussen..
Sonen däremot tar gladeligen det snygga tjocka, men mössa kan man glömma. Hur kan det komma sig. Förra året gick det knappt att få av mössan, den satt som limmad på skallen. Men nu....

Båda barnen är iväg till skolan och jag börjar min 13 dagars ledighet, med uppehåll för torsdagen, då jag ska till Borlänge på studiebesök. Vi ska få¨se hur dom arbetar på stället där vi tar vårt förråd ifrån. Kan ju vara bra att få se eftersom vi klagar högljudt..

Dom här lediga dagrna har jag planer på att städa alla skåpen, plocka undan här där jag sitter nu, för att kanske kunna bringa lite reda i papperna... När jag handlar idag ska jag nog passa på att inhandla lådor att sortera i....
Lägg märke till "fåfängt försök".

Dagens schema betyder att veden ska lastas av, prommenad ska gås och det ska handlas. Jag har inga mer ambitioner..

Sonens utvecklingssamtal ska gå av stapeln i morgon, och omdömmena har vi fått.
En sten lättade från mitt hjärta när jag såg att det har blivit så mycket bättre med koncentrationen och pratandet. Fortfarande pratas det säökerligen en hel del, men jag kan inte sätta tape för munnen på honom.. eller? kan man det?
Så nu käns det som om det kan vara trevligt med ett samtal. Jag behöver inte vara ängslig. Inte så mycket iallafall. Och vad sonen beträffar så behöver han inte heller vara orolig. Jag vet att skolan har en plan där det inte går så bra.. Men det som retar mig är att om jag inte frågar, så frå jag heller inget veta, utan tror att allt är som det ska. Är inte det konstigt?



26 oktober.
Idag fyller både AM och B år grattis!!!




Hos mig:
minusgrader
tvättmaskinen snurrar
kaffet är slut fast klockan inte ens är åtta...
ska nog sova en stund till ;)

hejhej
envanliganna