För att citera

Lars Winnerbäck " jag blir oinspirerad å ledsen av kraven å stressen" 
Det stämmer bra. 
Om jag dessutom just nu skulle beskriva min sinnesstämning så passar Katerina Januch? ord väldig bra. Ord om tonåringar. Det är sim en bergådalbana, bara å åka med. Jag kan inte nog försöka komma i håg det.. Det är så jag mår illa i svängarna, jag vill hoppa av men håller mig kvar gör min tonårings skull. All skit jag får, alla blickar jag får, alls fel jag säger för att inte tala om alla fel jag gör! 
Men älskling, jag gör det för dig. 
HUR ska jag få dig att förstå att livet känns ljusare om man väljer att inte bara se det som man tycker är fel, om man kan skratta åt sina fel och brister. Att våga tro på att man är bra. Vågar erkänna för sig själv att just nu mår jag skit, MEN det kommer en dag då jag kan se tillbaka på skitdagarna och inse att jag lärde mig något av det med. 
Om du min älskade unge kunde förstå mig och acceptera mina förslag. Om du ville prata med mig när det inte är bra, för om du visste vad ont det gör i mig när du vänder mig ryggen och inte vill säga nånting.
Jag lovar dig att jag har varit deltagare på samma resa, jag har provat att bada i det svarta hålet, jag har provat att vara förbannad på min mamma jag också. Det är säkert. Jag vet inte hur fu känner, men jag kan föreställa mig. För jag har varit där jag med. Och jag antar att svarta hål och skit ser likadana ut oavstett om det är 2014 eller 1988. 
Älska mig mest 
När jag förtjänar det minst
För då behöver jag det bäst

Glöm aldrig att jag älskar dig oavsett vad