Det gäller att tänka utanför lådan


Att hitta lugnet och tillfredställelsen gör jag inte alltid där jag trodde att jag skulle hitta den/det.
Provsatt sonens data stol, och kände direkt att HÄR! 
Så med kaffe muggen i handen och paddan i knät sitter jag här och njuter av att se saker uppifrån. Med lite god vilja ser jag också lite blå himmel. Suset av datorfläkten och tickandet från ödlans timer.

Jag tror att man måste hitta känslan.. Nu förstår jag varför han trivs på sitt rum. Här uppe är det varmt och tyst. Som inbäddat i bomull på nåt vis.
Känslan som hans rum förmedlar är trygghet. Det blir inte sämre för att det är nystädat, på sonens vis... Men städat! 

Dotterns rum förmedlar samma sak, men till det har jag inte tillträde. Det är hennes Borg, och det är bara att acceptera.

Gårdagskvällens jobb flöt på bra. Steg tävlingen avslutades igår, och jag kan säga att vissa dagar har varit bättre än andra! Men på jobbet igår vart det iallafall fall runt sjutusen steg. Inte illa.
hoppas också att S är redo att ta sig Ann jobbet på fredag tillsammans med mig och fem till. Det kommer gå bra, jag är övertygad, men hon är inte lika säker.

I kväll väntar partylite home party, det var länge sedan, det ska bli roligt. Bästa T, med sinne för  inredning har lite medskick, och kanske slår jag till på något fint och väldoftande?