Ha man ett hus

innebär det vissa saker. Det ska hållas koll på el, vatten och värme. Det ska skottas snö och klippas gräs. 
Dessutom ansvarar ju husägarna själva för underhåll av själva huset. Renovering.....
I det gula huset har det pågått nån form av rust de senaste åren. Och nu är det lilla hallens tur. Den fina himmelsblå färgen som målades dit för ca 17 år sedan har fått vika sig mot en cremvit. Men molnen som moster målade som bård, är sparad. Ett ialla fall. Det ska få en ram runt sig.
Som alla vet blir det skitigt och stökigt när man rustar. Här kanske det inte märks så stor skillnad.... Herregud det är stökigt jämt.
Dottern och mannenimittliv målade igår, och jag antar att golvet snart är på plats. Sen ska det byggas garderober och sättas upp lite hyllor. Så är det klart....

Men just nu är det inte så klart...

Träningsvågen som drar över landet inspirerar mig inte, men alla pratar om vikt.. Så eftersom jag för 20 år sedan lovade mig själv att ALDRIG under inga omständigheter väga över 80 kg väger jag mig då och då. Kan konstatera att 80 sträcket aldrig har passerats 😀.
Vägde in i veckan på 76.5 kg vilket är bra, eftersom jag inte tränar. Där ser man att den så kallade vardagsmotionen fungerar.
Allt som går att se på på tv handlar om att hålla sig i form. Träna rätt och äta rätt.
Jag lever efter mottot att må bra. Om jag mår bra, mår min kropp bra oavsett om den väger 67 eller 76 kg. Har ett BMI på 24 eller 19


Idag torsdag är det jobbardag 4/5 , mormor dag och blåsigt.
Det bästa med att jobba 100% är att betalkortet ligger där det ligger.....
Dock konstaterade jag att NU kostar sonen pengar. Han som har varit den som begärt/ behövt minst pengar.... Och nu...

Jaja, antar att det ger avkastning längre fram. Dom har sportlov ju och kommer hem från Sälen i dag