Trött

många är anledningarna till att jag kan vara trött. Många är sätten jag kan vara trött på.
Jag gör saker jag vill, saker jag tycker om med människor jag vill umgås med, det är ingen hemlighet.
Ändå blir jag trött. Många mil i bil. Badhusbad och sen teaterkväll är det som denna fredag gör mig nästan svimfärdig.
När bilen stannar på gården blir jag sittande och bara är.
Tyst
När jag väl tar mig in slänger jag mig på soffan och bara andas. In ut, in ut
 
Inte pigg, men bättre.
Dottern kommer nerskuttandes och visar sina fina nyinköpta raggisar, mennenimttliv sätter på en stooor balja kaffe och serverar med munkar, och jag mottar ett meddelande från sonen om att han ska everera en matkasse till en familj via Giving People.
Lite av tröttheten försvinner
 
Men jag tror iallafall att jag ska stanna i soffhörnet, lyssna klar på min bok och bara titta på ljusen i ljusstaken
 
SÅ får det bli