En vacker dag?

En vacker dag, eller en vacker dag. Vad är skillnaden?

Kan jag ju fundera på. 
När dottern har åkt till jobbet och mannenimittliv bestämmer sig för att åka till paradiset tänker jag att nu jävlar är det en vacker dag. 
Vi har sagt att vi städar en vacker dag, det är ingen brådska. 
Så idag fick det vara den dagen. I dubbel bemärkelse. Solen sken hela förmiddagen medans jag svansade runt med dammtrasa och snabeldrake. Tillslut är jag nästan klar och bestämmer att en paus i solen och blåsten blir bra. 
Å det blev det. Så medans jag gjorde klart kom första regnskurar med droppar stora som  10 litershinkar.  
Haha ibland har jag bara sån tur, för nu är allt blött och jag vill INTE sitta ute!

Medans jag städade som mest (inte bäst jag är hopplöst dålig på å städa) knackar det på dörren. Där står representanter från Jehovas Vittne. 
Men även dom måste ha förändrat sin taktik, för mannen lämnade bara över en inbjudan till sammankomst- önskade mig en fin dag och gick. 
Det var knappt så jag hann önska detsamma..
När jag en kort stund senare åker ner till återvinningen så är det ett lämmeltåg av människor på väg här i från. Oj va många dom var! Undrar vart dom har ställt sin buss? För inte fanken åker dom i så många bilar.. eller vad vet jag

Gårdagen var alltigenom blåsig, men avslutades som så många lördagar förr framför SGP
Jason vann som i fornstora dar
Dock inte Crump utan Doyle
Så många nya förare blandas med en å annan gammal kändis. Hankock. Hen är lika gammal som Lenne å kör fortfarande. Kanske ska han hålla på lika länge som Kumla-Frasse?

Det finns en annan man som nu förtiden kallar sig Kumlafrasse. Detta ställer till förvirring när en vän till mig säger att hennes dotter är tillsammans med Kumlafrasses barnbarn.
Snabbt går jag igenom lennes kusiner men kan inte få i hop det. Tills jag inser och förstår att det är en annan man.. 

Ge aldrig upp!!