Är det rättvist?

Det har varit viktigt för oss hemma att barnen har behandlats rättvist, det tror jag alla föräldrar skriver under på. Dock kan det omöjligt vis vara en millimeterrättvisa, och det har våra barn fått med sig.
Men om jag tittar på rättvisan mellan mig och mannenimittliv och hemmasyyslor, kan jag inte påstå att det är någon som helst rättvisa. 
Jag hör så många som säger att deras män inte gör si, eller så. Inte hämtar här, eller tvättar där. 
Jag känner inte igen mig
I Familjen/Lindkvist AB är det mannen som gör mest.
Kanske inte tar mest ansvar alla gånger, men utför största tyngsta delen i alla hemmets ansvarsområden, nästan.
Försäkringarna
Lånen
Elavtalen
Vattenavläsningarna
Ombyggnationerna
Bilarna
Trädgården
Är dom områden där jag är helt lost, och han är den som sitter i förarsätet.
Fortsättningsvis 
slänger han i tvätt när tvättstugan är full
fixar maten
handlar
städar
och hjälper barnen med diverse saker som jag inte har koll på.
OCH
driver ett eget företag
 
Vad är det då kvar till mig kan man undra?
Kanske är det huvudansvaret för 
tvätt
klädinköp
sociala kontakter
koll på födelsedagar
mathandel
 
Slutsatsen är att i våran familj kan jag inte påstå att det är HON som har bäst koll på sakerna, eller att det är HON som utför om flesta sysslorna hemma.
Kanske när barnen var små att det var jag som hade ett större ansvar vad gällde dagis, skola och saker som handlade om det, men även detta var vi tvungna att dela på eftersom jag alltid har jobbat skift.
 
Så om jag klagar på min man så är det inte för att han inte utför något här hemma, eller något som är relaterat till det.
DÅ är det något annat