Glad blåsdag

en liten replik som har fått fäste hos familjen L. 
Nasse möter Nalle Puh en blåsig dag när nasse får hålla i sig för att inte försvinna, då säger han det. Glad blåsdag 😊
Idag har det varit en sån dag. Allt far omkring. Allt som inte sitter fast. 
Jag har vaktat poolen, den här gången med solcreme på näsan  (null)
Efter två dyk kom jag tillslut upp på flytgrejen och kunde plugga in boken i öronen. 
Bara jag boken blåsten och vattnet

(null)
Jag bytte läsglasögonen mot progressiva för typ ett år sedan. Är inte helt nöjd. Jag får inte till synfältet ordentligt. Så när jag ska läsa en bok, tar jag fram mina läsglasögon. Dessutom är jag beroende av solglasögon och har ett par med styrka. 
Men oftast behöver jag inte läsa ute så jag kan ha mina oslipade. Dock blir det en hel del glasögon. Mannenimittliv konstaterade i dag att det var highscore på köksbordet. 
Det är bara läsglasögonen som är solglasögon som fattas.