Selektera

Prioritera 
Jag går inte lika mycket längre på mitt arbete. Stegen när jag jobbade på avdelning var betydligt fler. Däremot står jag nästan hela mitt pass. 
Igår, börjar 14 slutar 21.30
Helt klart en vanlig kväll, inte kaotisk eller stressig. Ändå är mitt sittande om jag räknar ihop kanske en timma. Då är rasten på 30 minuter den långa delen. 
Gnälla är det sista jag gör, för den här arbetsplatsen är min hittills mest fascinerande och utvecklande. Jag går nästan varje pass till jobbet med ett leende. Ambitionen är såklart patienten i centrum. Inte alltid lätt, men det går. 

Jag gör hela tiden prioriteringar när jag jobbar. Tillsammans med min sjuksköterska bildat vi ett vinnande team hos patienten. 
När jag då kommer hem är det skönt om någon annan tar besluten. 
Vad ska vi äta?
 När ska vi åka? 
Vad ska vi göra?

Idag är detta prio 
(null)